duminică, 14 iunie 2015

MOTANUL ȘI PISICA

MOTANUL SI PISICA


Un motan şi o pisică
S-au văzut la un hotel:
Ea superbă – top model,
El şarmant – frumos de pică.

Nopţi în şir ei au dansat:
Ringul nu le ajungea;
El, foarte mult o admira...
Că de-atunci n-a mai plecat

Să-i vadă pe-ai lui din sat.
A uitat de casa lui,
Fiindcă vraja dorului –
L-a cuprins şi l-a legat

Ca o plasă nevăzută...
Căci iubita lui pisică
Mi-e atât de iscusită –
O măiastră pricepută

În a tainelor iubire:
Îl răsfaţă ca pe-un prinţ,
Îi sparge oscioare-n dinţi
Şi-l serveşte ca pe-un mire.

Ce e bun, cu el mănâncă,
Că bunica ei cea grasă
A ajuns bucătăreasă –,
La hotel are de muncă.

Nepoţica mi-a venit,
În voiaj, ca să se plimbe:
Şi la munte se destinde
Cu motanul spilcuit.

Ce mai trai!... divertisment:
Au o scenă unde, seara,
Cântă vulpea cu vioara,
Râsul, artist cu talent,

Spune glume, joacă step.
Veveriţa-i balerină;
La tobă şi tamburină…
Bate iepuraşul şchiop –

Un ritm tare îndrăcit.
Motanul cu draga lui,
Ei sunt fala ringului –
Sunt un cuplu inedit.

Codiţa când şi-o ridică…
De-l cuprinde pe motan
După gât... ca un colan,
Iar lăbuţa ei cea mică

I-o aşeză sub bărbie,
Şi-i zâmbeşte cu aplomb;
Doamne!… De-ai fi orb,
Ai alege-o dintr-o mie.

Pieptul ei, ritmic tresare;
Ochii lui sunt sideraţi
Că, rar poţi vedea amanţi…
Vai!… ş-atâta-asemănare:

Capete, picturi de vis…
Cu graţie,-s  înzestraţi,
Poţi jura că ei sunt fraţi,
Ori sunt scoşi din paradis.

Se iubiră,-o vară-ntreagă...
iară toamna se sfârşeşte;
Bunica, într-o seară, o vesteşte:
-       Vezi tu, nepoţică dragă…

Sunt bătrână..., mă retrag;
Nu ţi-ar place-n locul meu?
Eu îţi zic, este cam greu;
Dar cum văd că îţi e drag…

Şeful, poate că-l primeşte –
Să-l ajute… că-i voinic;
Lemne sunt de spart în curte;
De muncit se mai găseşte.

Dă din colţ în colţ, pisica,
Ar pleca, dar n-are unde,
Nu-i prea place, dar răspunde:
-      Mă-nvoiesc… de spui, Bunica,

Dar eu sper… că mă ajuţi?
Of, nu-s aşa de pregătită...

Tu mă ştii că sunt cinstită,
Şi nu-i bine ca să minţi.

Tu mi-ai zis: Pisi, ascultă! „
Îţi promit că am să-nvăţ…,
Căci motanul meu isteţ
M-a promis că facem nuntă.

*         *           *           *

Începu pisica să muncească:
Vai!… şi-atâtea i se cere…
Că nu prea-i face plăcere
Când suflă vântu-n ferestră;

Unde poate să găsească,
Să muncească-n toi de iarnă?
Stă aici, căci e de treabă;
O să se obişnuiască.

Pe motan nu l-a primit,
C-ar fi, vezi, neantrenat:
Nu face faţă la spart
Lemne, şi mereu stă tolănit.

Mai mănâncă, mai citeşte,
Bea un şpriţ că-i plictisit;
Pisicuţa n-a mai venit…
Zi şi noapte tot găteşte.

De iubire, vai de ea!…
A uitat, e obosită;
Vine la el plictisită –
Nu-i aşa cum o ştia.

N-a trecut prea multă vreme,
Că motanul, într-o seară,
A ieşit puţin pe-afară,
Şi-a văzut o puică, nene!…

A uita de mâţa lui;
Vai ce farmec are asta!…
E mai bună ca nevasta,
Care-i dată dracului!”

Dar amanta e versată,
Şi i-a spus: Ce bani ai?
Nu merg cu tine-n tramvai!
Dacă eu nu sunt distrată,

Dragul meu, regret, te las!
…Nu prea ai de mine nas,
Eu n-o fac pentru plăcere”
....................................
Acasă când a venit,
A găsit uşa-ncuiată,
Şi o voce, cam turbată,
De motan, i-a zis răstit,

Să îl bage-n boala mare:
„Cine dracu’ eşti, potaie?
De-mi baţi noaptea-n odaie!”
Că-napoi motanul sare.

 Pisica miorlăie, că-i uimit:
-      A venit timpul să pleci;
Poţi oriunde să petreci –,
Cu patronul mă mărit.

Speriat,… ieşi în stradă;
Vede-un horn ce fumega.
Acolo mai pot ierna,
Este cald, nu e zăpadă…

De mâncat va fi mai greu;
Să prind şoareci, am uitat.
Cine dracu’ m-a-ndemnat…
De n-am stat la locul meu!?

 Vai de mine! Este-un chin
Să urc pe şiţa-ngheţată…
Şi-astă iarnă blestemată! –
Ce pot face? Ah, destin!…
……………………………......
S-a sfrijit bietul motan:
E de nerecunoscut…
Sărmanul, mi-i abătut…
(Doamne! ce bine-o duceam…

Când cu Pisi mă distram:
Nu duceam grija mâncării,
Iar problema îmbrăcării
N-o aveam atunci în plan;

Pe când azi  simt  cum blana,
De căldură nu-mi mai ţine:
Parcă nici n-ar fi pe mine?
Vai!  Ce lungă mai e iarna!)
…………………………….......

Cu nimeni nu mai vorbeşte,
Parcă toţi duşmani îi sunt:
Merge cu capu-n pământ,
Când în faţa lui zăreşte

Chiar pisica lui iubită…
E-nsoţită de pisoi.
(Ce frumoşi sunt amândoi!
Şi-i stă bine ca mămică.

Dacă minte, of!… aveam,
Mă puteam plimba cu ei;
Erau şi pisoii mei …)
Medita bietul motan.

*      *     *         *          
Când, în grabă, o maşină
L-a lovit şi a murit; a grăit
Şoferul, cu milă: “ Motan amărât!
N-am greşit, tu eşti de vină...

Să te evit... n-am mai putut!
Şi-n trombă a demarat;
Lângă bordură, aruncat,
A rămas de zăpadă acoperit.
…………………………..........
Rare ori, lăutarii din taraf,
Mai vorbeau de-acel motan:
Cu patroana dansa...mai an;
Păcat de el! Merita un epitaf.

La care, pisica, auzind ce zic,
Ca o turbată s-a-nfuriat:
De-atunci cu toţii l-au uitat…
Şi când crescu mare un pisic,

Patronul privind la el, gândea:
…M-a tras pe sfoară, ştiu:
Acuma-s bătrân, şi-i târziu,
Nu pot să divorţez de ea!…


Nedrept am fost cu el, săracul!…
Îmi merit soarta. Ah, când o văd…
Că-mi merge cu alt motan în pod,
Îmi vine să mor.  S-o ieie dracul!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu